غذای ساده

admin admin
319 بازدید
غذای ساده

غذای ساده

به نظر شما تعریف غذای ساده چیست؟ غذای ساده چه ویژگی هایی دارد؟ کدام غذاها و خوراکی ها را می توانیم در دسته غذاهای ساده بگنجانیم؟

غذاها دنیای هیجان انگیز و جذابی دارند که همه ما با آن ها آشنا هستیم.
اما چند نفر از ما واقعا نگران این است که چه می خورد و غذایش تا چه حد ضامن سلامتی اش است؟

حالا بیایید کمی به غذاهای محلی و رایجی که می خوریم فکر کنیم! آیا ارگانیک و سالمند؟ آیا سلامتی مان را تضمین می کنند؟

بسیاری از اوقات ما به این فکر می افتیم که غذایی ساده و بی ضرر درست کنیم.
غذایی که هم وقت زیادی از ما نگیرد، هم مواد تشکیل دهنده آن سالم باشد و به سلامت بدنمان کمک کند.

اما نکته اینجاست که غذای ساده چیست و کدام دسته از مواد غذایی ساده هستند؟

این پرسش جواب قطعی ندارد. غذای سادهبه طور کلی همه مواد غذایی ساده هستند و خوردن آن ها به مقدار مناسب، موجب بروز هیچ مرضی نمی شود. موردی که باید به آن توجه کنیم، شکل تهیه غذاهاست که از مواد غذایی ساده و سالم چگونه در آن ها استفاده می کنیم.

همه مواد غذایی پیرامون ما که در طبیعت کاشته و عمل می آیند، برای سلامتی ما مفید و ضروری اند. این مواد غذایی شامل پروتئین، کربوهیدرات، چربی و فیبر هستند و این ما هستیم که تعیین می کنیم در هر غذا به چه میزان از هر یک از این مواد استفاده کنیم.

 اگر بخواهیم یک تعریف جامع برای غذای ساده در نظر بگیریم، باید بگوییم: غذایی که از مواد ارگانیک و طبیعی در آن استفاده شده است. غذایی که ارزش غذایی و خواص زیاد و کالری و چربی کمی داشته یاشد.

غذای ساده غذایی است که خصوصیت های زیر را دارا باشد:

  • مواد غذایی ارزشمند و پر خاصیت داشته باشد.
  • به سرعت آماده شود.
  • کالری بیش از حد وارد بدن نکند.
  • انرژی فرد را برای فعالیت روزمره تامین کند.
  • چربی زیاد نداشته باشد.
  • کربوهیدرات پیچیده نداشته باشد.
  • فیبر بالایی داشته باشد و هضم آن آسان باشد.
  • سلامت بدن را بخطر نیاندازد.

این ویژگی ها در بسیاری از غذاهای سنتی و مدرن ما وجود دارد.
برای مثال انواع سالاد های مفصل، نودل ها و سوپ ها می توانند نمونه یک غذای ساده و سالم باشند.
نودل هایی خوشمزه و پرخاصیت مانند نودل شیراتاکی یا نودل های کره ای که در سراسر دنیا طرفدار دارد.
همچنین، انواع سالاد که با سس ها و ادویه های طعم دهنده ترکیب می شوند و کالری زیادی به بدنمان اضافه نمی کنند.

تسهیل در پخت و آماده سازی سریع:

همانطور که گفتیم، یکی از ویژگی های غذای ساده، سهولت پخت و سرعت آماده سازی آن است.
بنابراین، برای تهیه یک غذای فوری اما ساده و سالم، ما نیازمند کنسروها یا نودل های آماده هستیم.
غذاهای آماده ای که فاقد مواد نگه دارنده هستند و یار و یاور ما در آشپزخانه مان می باشند.
برای آشنایی بیشتر با این غذاهای ساده ،می توانیم کنسرو لوبیا با سس گوجه هاینز یا کنسرو بیبی کورن ویرجینیا گاردن را به شما معرفی کنیم.

این غذاها فقط زحمت گرم کردن دارند و اگر بخواهید خلاقیت را هم چاشنی آشپزی تان کنید،
می توانید آن ها را در انواع سوپ، خورشت و یا حتی املت ساده به کار ببرید.
البته همانطور که قبلا ذکر کردیم، باید از سلامت غذاهای کنسروی و آماده اطمینان حاصل کنید
که ما این اطمینان را در رابطه با محصولات کنسروی و نودل های شمیران سوپر به شما می دهیم.

بد نیست برای تنوع بیشتر، این غذاهای ساده را با حبوبات و سایر مواد غذایی مانند پیاز، سیر، سبزیجات و سایر طعم دهنده ها ترکیب کنید.
آشپزی هنر ترکیب و تنوع در غذاهاست.

ما مجبور نیستیم نودل ها و سوپ ها را همیشه به یک مدل کلاسیک پخته و سرو کنیم.
با کمی تنوع و فکر خلاقانه می توانیم از مواد غذایی یکسان، غذاهای ساده متنوعی بپزیم و از مزه جدید آن ها لذت ببریم.

غذای ساده با پاستاآیا تابحال به این فکر کرده اید که می شود پاستا و اسپاگتی را بدون پنیر خورد؟

کافیست یک بسته اسپاگتی شماره ۵ بدون گلوتن فیورنتینی را داخل ۴ لیوان آب بجوشانید.
در حین آماده سازی پاستا و جوشیدن آن، می توانید مواد پاستا را آماده کنید.
۲ حبه سیر و یک پیاز متوسط را رنده کنید و در یک قاشق روغن زیتون تفت دهید.
سپس یک قاشق سرخالی آرد و ۲۰ گرم کره را به آن اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید و حدود ۲ دقیقه تفت دهید تا خامی آرد گرفته شود.
حالا یک لیوان شیر به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا غلیظ شود.
در همین حین، کنسرو قارچ اسلایس شده ۴۰۰ گرم – mm choice را به سس پاستا اضافه کنید و هم بزنید.
غلظت سس باید متعادل باشد. نه خیلی آبکی و نه خیلی غلیظ که روی زبان ماسیده شود.
در این مرحله، مقدار مناسبی از نمک، فلفل سیاه و پودر سیر را به مواد اضافه کنید.

حالا پاستا را آبکش کرده و پس از خنک شدن، با سس پاستا مخلوط کنید.
در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید پاستا طعم مواد را به خود بگیرد. پس از ۱۰ دقیقه پاستا را در یک ظرف تخت سرو کنید و با چند برگ ریحان آن را تزئین کنید.

به همین راحتی! پاستا با سس قارچ آماده است… غذایی ساده و سالم که می تواند برای بسیاری از ما خوشایند باشد.

غذاهای ساده مناسب برای یک وعده غذایی نه صرفا پیش غذا :

این روزها غذای ساده، معمولا به عنوان پیش غذا در دورهمی ها و میهمانی ها سرو می شود.
بد نیست به همین غذای ساده رنگ و لعاب بیشتری بدهیم تا به جای پنیر پیتزا و سوسیس و کالباس، بدنمان با آن ها اخت شود.

مثلا می توانیم با خمیر یوفکا فینگر فودهایی زیبا و سالم تهیه کنیم. البته سرخ کردن آن ها چندان سالم نیست.
پس بهتر است آن را در فر با روغن کمتر گریل کنید و با انواع سبزیجات و گوجه فرنگی و زیتون تزئین کنید.
این فینگرفودها می توانند به قدری زیبا باشند که کسی هوس خوردن غذاها و فست فودهای مضر را نکند.
زیرا سلامت ما در غذای ما نهفته است و همانطور که ابن سینا فرموده است: “غذای ما، دوای ما- دوای ما، غذای ما”غذای ساده

پیشنهاد ما این است که غذای ساده را در سبد غذایی تان بگنجانید و از خواص آن بیشتر بهره مند شوید.
زیرا جذب مواد غذایی در غذاهای ساده بسیار راحت تر شکل می گیرد.
با خوردن غذاهای سنگین، کربوهیدرات های پیچیده و چربی ها به سختی هضم می شوند و بدن فرد را با مشکلات گوارشی و تنفسی مواجه می کنند.

آیا وقت آن نرسیده که اجزای تشکیل دهنده غذاهایمان را بیشتر بشناسیم و بیشتر درباره فواید آن ها فکر کنیم؟
بیایید با خوردن غذای ساده، از بدن خود مراقبت بیشتری کنیم تا به بیماری هایی مانند دیابت، فشار خون، کلسترول بالا مبتلا نشویم و سرطان ها را از تن بدر کنیم.

دسته بندی غذای ساده برای شام غذای ساده و سریع غذای ساده و مقوی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرداخت آنلاین

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین پیشنهادها و تخفیف های ما زودتر از بقیه با خبر شوید!

نمادهای ما

نماد اعتماد
logo-samandehi
چت آنلاین
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت